loading...

کابینت آشپزخانه ماچوب

ماچوب، ارائه دهنده برترین خدمات و کیفیت در کوتاه ترین زمان

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه به دلیل نزدیک بودن به گرمای پخت و پز و رطوبت باید از بهترین روکش باشد. با به روز شدن تکنولوژی ها و تکنیک های ساخت کابینت، روکش ها با طرح ها، رنگ ها و متریال های فراوان وارد بازار شده اند. در ادامه این صفحه با انواع کابینت و پتوهای آن آشنا می شویم.

در گذشته از کمدهای چوبی به عنوان کابینت استفاده می شد. اولین نمونه های کابینت های مدرن به قرن بیستم در اروپا برمی گردد. در گذشته کابینت ها چوب یا فلز طبیعی بودند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کابینت های آشپزخانه در طرح ها، رنگ ها و پارچه های جذاب ساخته می شوند.

معیار مناسب برای انتخاب کابینت آشپزخانه چیست؟

اهمیت کابینت تنها در دکوراسیون داخلی خانه نیست، بلکه در فضای کاری آشپزخانه نیز تاثیر زیادی دارد. کابینت ها باید متناسب با همه لوازم آشپزخانه باشند. این کار آشپزخانه شما را تمیز نگه می دارد.

بنابراین می توانید با در نظر گرفتن حجم و اکسسوری هایی که در دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، ما همیشه کابینت های گلاس را توصیه می کنیم. این مدل های کابینت به دلیل فضایی که دارند می توانند همه دستگاه های شما را در خود جای دهند.

اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است و طراحی دکور کلاسیک را دوست دارید، می توانید از کابینت با منبت استفاده کنید. اکثر این کابینت ها از چوب یا روکش چوب هستند.

همچنین کابینت هایی وجود دارند که هر دوی این ویژگی ها را در خود دارند. این سبک دارای نقش و نگارهای ساده است. همچنین مکان بهتری برای نگهداری وسایلتان به شما می دهد. این سبک از کابینت دارای روکش فراوان و طرح ها و رنگ های زیادی است.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک ظاهری، قدیمی و نوستالژیک به سایت ارائه می دهد. بیشتر این کابینت ها کاسه های چوبی یا چوبی هستند. طراحی به سبک کلاسیک با تعداد زیادی منبت کاری. در کابینت Classic، ستون‌ها، تنه‌ها، تاج‌ها و گل‌ها و پاخور ها را نیز می‌توان به عنوان اجزای کابینت به دست آورد. طرح ها و نقش ها در کابینت Classic توسط دستگاه CNC می باشد. سبک کابینت کلاسیک با عمق زیاد است. بنابراین برای آشپزخانه هایی که لوازم زیادی دارند می تواند خوب باشد. در طراحی این نوع کابینت نیز اغلب از درب های شیشه ای استفاده می شود.

کابینت ممبران

بدنه ممبران mdf است. ماده ای که به عنوان پوشش روی کابینت استفاده می شود pvc نامیده می شود. روکش pvc توسط پرس وکیوم بر روی هسته ام دی اف نصب می شود. قیمت ممبران نسبت به سایر کلاسیک های کابینت مناسب تر است.

کابینت روکش چوب

روکش چوب کابینت نیز از ام دی اف ساخته شده است. برای ساخت کابینت از یک تکه چوب نازک استفاده می شود. چوب معمولاً از درختانی مانند گردو، بلوط و راش تهیه می شود. روکش درخت ابتدا روی mdf نصب می شود و سپس توسط دستگاه cnc طراحی می شود.

کابینت تمام چوب

کابینت تمام چوبی معمولا از mdf درجه یک ساخته می شوند. از چوب طبیعی در ساخت درها، تیرها، تاج ها و سایر عناصر تزئینی استفاده می شود. برای ساخت چوب کابینت از چوب درختانی مانند راش، بلوط و گردو استفاده شده است.

کابینت مدرن

در کابینت مدرن از موادی به نام پلی گلاس، پلی لاک و معروف ترین روکش یعنی هایگلاس استفاده می شود. این روکش ها براق بوده و در طرح ها و رنگ های مختلف قابل سفارش هستند. کابینت به دلیل نداشتن تزئینات و استفاده از رنگ های براق قادر به درخشش است. در این صورت فضای آشپزخانه شما عالی به نظر می رسد. می توانید نتیجه بگیرید که برای آشپزخانه های کوچک می توانید از کابینت مدرن استفاده کنید.

کابینت های گلاس

در این کابینت برای ساخت بدنه از ام دی اف استفاده شده است. روکش کابینت هایگلاس شفاف و براق است. این روکش با استفاده از چسب های قوی به هسته کابینت یعنی ام دی اف چسبانده می شود. به دلیل روشنایی آن می درخشد و فضای شما را بزرگتر می کند.

کابینت ام دی اف

کابینت mdf به معنی تخته فیبر تراکم متوسط است. ام دی اف از ذرات چوب درشت و فشرده ساخته شده است. mdf رنگ ها و طرح های زیادی دارد که بسیار محبوب است.

کابینت لاک پلی

بدنه ام دی اف یکی از اجزای کابینت لاک پلی است. یک لایه بسیار ضخیم روی ورق mdf قرار می گیرد. این کاغذ بسیار بادوام با براقیت و شفافیت در برابر کثیفی بسیار مقاوم بوده و اثری از انگشت در آن دیده نمی شود.

کابینت نئوکلاسیک

ترکیب کلاسیک و مدرن کابینت نئوکلاسیک می نامند. ظاهر این کابینت دارای سبکی کلاسیک است. طراحی انتقال و اجزای تزئینی را می توان در این کابینت یافت. در این سبک سعی کرده از زیورآلات ساده استفاده کند. کابینت های نئوکلاسیک بلند و عمیق مانند کابینت های مدرن.

کابینت انزو

مغز کابینت انزو مانند مدل های دیگر متعلق به mdf می باشد. اما تفاوت اساسی با مدل های دیگر دارد. ام دی اف استفاده شده در روکش های انزو کابینت از قطر 25 میلی متر به بالا قابل سفارش است. این بدان معنی است که شما می توانید بدنه کابینت را در اندازه های 25 میلی متر، 32 میلی متر و حتی تا 64 میلی متر سفارش دهید. از رنگ پلی یورتان برای رنگ آمیزی Enzo کابینت استفاده می شود.

کابینت پلی اورتان

پلی اورتان یک پوشش روکش شده است که روی سطح کابینت کار می کند. پلی یورتان در رنگ های مختلفی تولید می شود و با توجه به سلیقه شما در رنگ های مختلف قابل سفارش است. ضد آب و رنگ های زیاد از مزایای این سبک برخوردار است.

کابینت پست مدرن

با پوشش وکیوم فشار یا رنگ بپوشانید. در این کابینت می توانیم از رنگ پلی اورتان نیز استفاده کنیم.

نکات مهم در خرید کابینت آشپزخانه

نکته کلیدی در خرید کابینت آشپزخانه اندازه فضای شماست. توصیه می کنیم برای فضاهای کوچک کابینت با طراحی کوچک سفارش دهید. همچنین دارای روکشی سبک برای بزرگتر جلوه دادن محیط شماست. در این مورد، انتخاب کابینت های مدرن مانند شیشه ممکن است مفید باشد. انتخاب آسانی برای فضای آشپزخانه بزرگ خواهید داشت، زیرا می توانید بیشترین سبک های کابینت را انتخاب کنید. از کابینت های چوبی گرفته تا کابینت با طرح های ساده و روکش های رنگی.

نحوه اتصال انواع کابینت

تا اینجا با انواع روکش کابینت آشنا شده اید و قادر هستید کابینت مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید. بنابراین بر اساس سایز آشپزخانه و طراحی قابل توجه، علاوه بر انتخاب مدل کابینت و نوع پوشش آن، فرآیند مهم دیگر طراحی کابینت بر اساس نوع پایه است.

یکی از مهمترین اصول در طراحی کابینت این است که چگونه کابینت را سازماندهی شده و برای افراد قابل دسترسی است. دسترسی به گاز، یخچال و سینک در این طراحی مهم است.

بنابراین می توان انواع طراحی آشپزخانه کابینت را بر اساس دسته بندی های زیر دسته بندی کرد:

  1. نصب یک طرفه روی دیوار
  2. نصب دو طرفه روی دیوار
  3. کابینت را به صورت L نصب کنید
  4. کابینت را به شکل U نصب کنید
  5. جزیره کابینت را نصب کنید
  6. کابینت Open را نصب کنید

صفحه رویه کابینت

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید کابینت انتخاب کنید، صفحه روی کابینت است. این صفحات در کابینت، جزیره یا اپن در دسترس هستند. تا زمانی که کارکردها و نظافت های مختلفی در آشپزخانه انجام می شود، این سنگ ها باید در برابر سایش و زنگ زدگی مقاوم باشند. آنها همچنین باید حداقل میزان تعامل با غذا را داشته باشند. ورق صنعتی، سنگ کوارتز، کورین و سنگ های طبیعی و مصنوعی از این دسته هستند.

رنگ کابینت آشپزخانه

عوامل زیادی در رنگ آشپزخانه کابینت نقش دارند. مساحت آشپزخانه، نمای کف و کاشی های دیوار آشپزخانه را می توان از مهمترین عوامل ذکر کرد. نکته اصلی اندازه آشپزخانه است. اگر فضای کوچکی در آشپزخانه دارید، انتخاب رنگ های روشن و براق می تواند گزینه خوبی باشد. کاشی های داخل کابینت ممکن است عوامل دیگری در انتخاب رنگ آشپزخانه کابینت باشند. هماهنگی بین رنگ و شکل روکش کابینت با کاشی، زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می کند. علاوه بر کاشی های داخل کابینت، نمای کف مانند پارکت نیز می تواند عامل دیگری باشد. پرکاربردترین رنگ ها عبارتند از کابینت آشپزخانه، رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای روشن و کنده کاری روی چوب.

اجزای کابینت

قبل از سفارش کابینت، مهم است که با انواع کابینت آشنا شوید. در این صورت می توانید با توجه به نیاز و فضای آشپزخانه خود کابینت را سفارش دهید.

این اجزا عبارتند از:

  • بدنه
  • در، درب
  • صفحه روی کابینت
  • پوشش و لوله
  • دسته.

منبع: کابینت


درباره ما
Profile Pic
گروه مهندسی معماری ماچوب از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون با شوروم پاسداران و کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی کارآفرینان از مجموعه‌های پیشرو در عرصه دکوراسیون می‌باشد. طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک، سرویس خواب، سیسمونی، ست تی وی، درب‌های ممبران و پرس وکیوم، اجرای غرفه‌های نمایشگاهی، اجرای دکوراسیون‌های اداری، تجاری و مسکونی از جمله فعالیت‌های مجموعه می‌باشد.
لینک دوستان